Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Lancia YPSILON (843_) 1.2 (843.AXL1A) (2010.08-2011.12) 69km » 49-2819 maxgear
wybrany samochód: 
Lancia Ypsilon (843_) 1.2 (843.axl1a) (2010.08-2011.12) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2819 MAXGEAR

49-2819 Zestaw przegubu, wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2819
Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2819

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

26-5062MG

numer części:

49-2819

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Strona zabudowyOś przednia
Ciężar [kg]1,875
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]35
średnica zewnętrzna [mm]76
Długość opakowania [cm]20,0
Szerokość opakowania [cm]10,5
Wysokość opakowania [cm]10,5
nr EAN5903364340766

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2819 MAXGEAR

PRZEGUB WEW. HYUNDAI ACCENT 22X35X25 AUTOMAT
numery OEM:
HYUNDAI      49500-1A110
HYUNDAI      49500-1C301
HYUNDAI      49500-1C302
HYUNDAI      49500-1C311
HYUNDAI      49500-1C351
HYUNDAI      49500-1C352
HYUNDAI      49500-1C361
HYUNDAI      49500-1C362
HYUNDAI      49500-25400
HYUNDAI      49500-25500
HYUNDAI      49505-1CC00
HYUNDAI      49505-25B00
HYUNDAI      49605-1CA00
HYUNDAI      49605-25B00
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2819 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.