Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-2819 maxgear

Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2819 MAXGEAR

49-2819 Zestaw przegubu, wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2819
Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2819
94.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

26-5062MG

numer części:

49-2819

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 1,875
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 25
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 76
Długość opakowania [cm] 20,0
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 10,5
nr EAN 5903364340766

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2819 MAXGEAR

PRZEGUB WEW. HYUNDAI ACCENT 22X35X25 AUTOMAT
numery OEM:
HYUNDAI      49500-1A110
HYUNDAI      49500-1C301
HYUNDAI      49500-1C302
HYUNDAI      49500-1C311
HYUNDAI      49500-1C351
HYUNDAI      49500-1C352
HYUNDAI      49500-1C361
HYUNDAI      49500-1C362
HYUNDAI      49500-25400
HYUNDAI      49500-25500
HYUNDAI      49505-1CC00
HYUNDAI      49505-25B00
HYUNDAI      49605-1CA00
HYUNDAI      49605-25B00
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw przegubu, wał napędowy 49-2819 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.