Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel VECTRA A (J89) 1.6 (F19, M19) (1992.08-1993.07) 69km » 57-0014 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 1.6 (f19, M19) (1992.08-1993.07) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 57-0014 MAXGEAR

57-0014 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear 57-0014

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

1J0959455S/MG

numer części:

57-0014

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaTEMIC
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]200
Średnica 1/Średnica 2 [mm]350
Liczba łopatek wentylatora7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Ilość biegunów3
nr EAN5907558579543

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 57-0014 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY VW GOLF IV/BORA IV 1,4-1,9TDI 300/60W ĂŽR. 345MM
numery OEM:
AUDI      1J0959455S
SEAT      1J0959455S
VOLKSWAGEN      1J0959455S

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 57-0014 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.