Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 61-0014 maxgear

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0014 MAXGEAR

61-0014 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
maxgear 61-0014
99.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

HRB-9024

numer części:

61-0014

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558559026

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0014 MAXGEAR

WYSPRZ╩GLIK FORD FIESTA/ FOCUS/KA 1,0-2,0 16V 95-08

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0014 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0014 producenta MAXGEAR

FORD

1075776, 1689223, 1715642, 1838043, AN217A564AA, AN217A564AB, AN217A564AC, XS417A564EA, YS4Z7A564EA

MAZDA

1E0016540A, 1E0116540

numery OEM:
FORD      1075776
FORD      1689223
FORD      1715642
FORD      1838043
FORD      AN21-7A564-AA
FORD      AN21-7A564-AB
FORD      AN21-7A564-AC
FORD      AN217A564AA
FORD      AN217A564AB
FORD      AN217A564AC
FORD      XS41-7A564-EA
FORD      XS417A564EA
FORD      YS4Z-7A564-EA
FORD      YS4Z7A564EA
MAZDA      1E00-16-540A
MAZDA      1E0016540A
MAZDA      1E01-16-540
MAZDA      1E0116540
CHANGAN FORD MAZDA      AN21-7A564-AB
CHANGAN FORD MAZDA      AN217A564AB

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0014 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0014 MAXGEAR:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.