Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 61-0019 maxgear

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0019 MAXGEAR

61-0019 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
127.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

HRB-9010

numer części:

61-0019

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558558975

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0019 MAXGEAR

WYSPRZĘGLIK OPEL ASTRA G/ CORSA/ MERIVA 1,2-1,6 00-
numery OEM:
OPEL      24424546
OPEL      24424957
OPEL      56 79 304
OPEL      56 79 331
OPEL      56 79 332
OPEL      56 79 335
OPEL      679344
OPEL      90470874
OPEL      90523765
OPEL      9126238
OPEL      93172628
SAAB      24424957
SAAB      56 79 332
VAUXHALL      24424957
VAUXHALL      56 79 304
VAUXHALL      56 79 331
VAUXHALL      56 79 332
VAUXHALL      56 79 335
VAUXHALL      90470874
VAUXHALL      90523765
VAUXHALL      9126238
VAUXHALL      93172628
CHEVROLET      24424957
CHEVROLET      56 79 304
CHEVROLET      56 79 331
CHEVROLET      56 79 332
CHEVROLET      56 79 335
CHEVROLET      90470874
CHEVROLET      90523765
CHEVROLET      9126238
CHEVROLET      93172628

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0019 MAXGEAR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.