Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Audi A3 Limousine (8VS, 8VM) 1.4 TSI (2014.05-2020.10) 150km » 615606 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A3 Limousine (8vs, 8vm) 1.4 Tsi (2014.05-2020.10) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WYSPRZĘGLIK RENAULT MEGANE/SCENIC/TALISMAN 1,6-1,9 DCI 09- 615606 MAXGEAR

615606 WYSPRZĘGLIK RENAULT MEGANE/SCENIC/TALISMAN 1,6-1,9 DCI 09- MAXGEAR
maxgear 615606
124.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

615606

producent:

MAXGEAR

Liczba otworów do mocowania2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WYSPRZĘGLIK RENAULT MEGANE/SCENIC/TALISMAN 1,6-1,9 DCI 09- 615606 MAXGEAR

WYSPRZ╩GLIK RENAULT MEGANE/SCENIC/TALISMAN 1,6-1,9 DCI 09-
numery OEM:
NISSAN      30620-00Q1B
NISSAN      3062000Q1B
RENAULT      30 62 024 00R
RENAULT      30 62 044 31R
RENAULT      30 62 093 21R
RENAULT      306202400R
RENAULT      306204431R
RENAULT      306209321R
RENAULT      82 00 785 217
RENAULT      82 01 000 196
RENAULT      8200785217
RENAULT      8201000196

Zastosowanie WYSPRZĘGLIK RENAULT MEGANE/SCENIC/TALISMAN 1,6-1,9 DCI 09- 615606 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o WYSPRZĘGLIK RENAULT MEGANE/SCENIC/TALISMAN 1,6-1,9 DCI 09- 615606 MAXGEAR:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.