Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 62-0002 maxgear

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0002 MAXGEAR

62-0002 Sprzęgło, wentylator chłodzenia MAXGEAR
154.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

MGW-018

numer części:

62-0002

producent:

MAXGEAR

Ogrzewanie/chłodzenie dla pojazdów z wentylatorem (sprzęgło wiskotyczne)
średnica zewnętrzna [mm] 138
Wysokość [mm] 55
Ogrzewanie/chłodzenie bez wentylatora
nr EAN 5907558567267

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0002 MAXGEAR

SPRZĘGŁO WISKOZOWE BMW E30/E36
numery OEM:
BMW      11521271416
BMW      11521287829
BMW      11521289120
BMW      11521706619
BMW      11521719042
BMW      11521719043
BMW      11521719266
BMW      11521723027
BMW      11521723918
BMW      11521723919
BMW      11521723920
BMW      11521723921
BMW      11521740962
BMW      11529055969

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0002 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.