Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 62-0003 maxgear

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0003 MAXGEAR

62-0003 Sprzęgło, wentylator chłodzenia MAXGEAR
149.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

MGW-022

numer części:

62-0003

producent:

MAXGEAR

Ogrzewanie/chłodzenie dla pojazdów z wentylatorem (sprzęgło wiskotyczne)
średnica zewnętrzna [mm] 160
Wysokość [mm] 56
Ogrzewanie/chłodzenie bez wentylatora
nr EAN 5907558595123

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0003 MAXGEAR

SPRZĘGŁO WISKOZOWE BMW E30/E34
numery OEM:
BMW      11522241183
BMW      11522241290
BMW      11522243304
BMW      11522244413
BMW      11522245195
BMW      11522245196
BMW      11522245496
BMW      11522245498
OPEL      1340181
OPEL      1340184
OPEL      90512537
VAUXHALL      90509123
VAUXHALL      90512537

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0003 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.