Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 70-0090 maxgear

SIMER. 44X67X10/15,5 44X67X10X15,7 70-0090 MAXGEAR

70-0090 SIMER. 44X67X10/15,5 44X67X10X15,7 MAXGEAR
maxgear 70-0090
14.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0090

producent:

MAXGEAR

Średnica wewnętrzna [mm]44
średnica zewnętrzna [mm]67,0

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. 44X67X10/15,5 44X67X10X15,7 70-0090 MAXGEAR

SIMER. 44X67X10/15,5 44X67X10X15,7

SIMER. 44X67X10/15,5 44X67X10X15,7 70-0090 ma zastosowanie do modeli samochodów

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE SIMER. 44X67X10/15,5 44X67X10X15,7 70-0090 producenta MAXGEAR

LAND ROVER

LR002929, TZB500050

BMW

31508743675, 31537500180, 31537502680, 31537507698, 33107505601

MINI

33107505601

FORD

1435684

numery OEM:
BMW      31508743675
BMW      31537500180
BMW      31537502680
BMW      31537507698
BMW      33107505601
FORD      1435684
ROLLS-ROYCE      31508743675
MINI      33107505601
LAND ROVER      LR002929
LAND ROVER      TZB500050

Zastosowanie SIMER. 44X67X10/15,5 44X67X10X15,7 70-0090 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.