Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 70-0219 maxgear

SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01- 70-0219 MAXGEAR

70-0219 SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01- MAXGEAR
maxgear 70-0219

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0219

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm]14
Średnica wewnętrzna [mm]38,4
średnica zewnętrzna [mm]55,3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01- 70-0219 MAXGEAR

SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01-

SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01- 70-0219 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

DACIA

LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01- 70-0219 producenta MAXGEAR

RENAULT

8200110847, 8200275750, 8200717349, 8200884113

NISSAN

38189-00Q0F, 38342-00Q0G, 38342-00QAB, 38342-00QAD, 38342-00QAF, 38342-AX000, 3834200QAG, 82008-84113

numery OEM:
NISSAN      38189-00Q0F
NISSAN      38342-00Q0G
NISSAN      38342-00QAB
NISSAN      38342-00QAD
NISSAN      38342-00QAF
NISSAN      38342-AX000
NISSAN      3834200QAG
NISSAN      82008-84113
RENAULT      8200110847
RENAULT      8200275750
RENAULT      8200717349
RENAULT      8200884113

Zastosowanie SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01- 70-0219 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.