Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mitsubishi PAJERO IV (V8_W, V9_W) 3.2 4WD (V98W) (2016.10-???) 192km » 70-0219 maxgear
wybrany samochód: 
Mitsubishi Pajero Iv (v8_w, V9_w) 3.2 4wd (v98w) (2016.10-???) 192km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01- 70-0219 MAXGEAR

70-0219 SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01- MAXGEAR
maxgear 70-0219
13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0219

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm]14
Średnica wewnętrzna [mm]38,4
średnica zewnętrzna [mm]55,3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01- 70-0219 MAXGEAR

SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01-
numery OEM:
NISSAN      38189-00Q0F
NISSAN      38342-00Q0G
NISSAN      38342-00QAB
NISSAN      38342-00QAD
NISSAN      38342-00QAF
NISSAN      38342-AX000
NISSAN      3834200QAG
NISSAN      82008-84113
RENAULT      8200110847
RENAULT      8200275750
RENAULT      8200717349
RENAULT      8200884113

Zastosowanie SIMER. SKRZ. BIEG. RENAULT CLIO 1,2 01- 70-0219 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.