Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 70-0224 maxgear

SIMER. TOYOTA RAV4 2,0VVT-I 06- 54,2X35,2X9/16 70-0224 MAXGEAR

70-0224 SIMER. TOYOTA RAV4 2,0VVT-I 06- 54,2X35,2X9/16 MAXGEAR
maxgear 70-0224
17.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0224

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm]10
Średnica wewnętrzna [mm]87,5
średnica zewnętrzna [mm]105,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. TOYOTA RAV4 2,0VVT-I 06- 54,2X35,2X9/16 70-0224 MAXGEAR

SIMER. TOYOTA RAV4 2,0VVT-I 06- 54,2X35,2X9/16

SIMER. TOYOTA RAV4 2,0VVT-I 06- 54,2X35,2X9/16 70-0224 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

LEXUS

IS I, LS, SC, IS SportCross, RX, GS, IS II

Numery OE SIMER. TOYOTA RAV4 2,0VVT-I 06- 54,2X35,2X9/16 70-0224 producenta MAXGEAR

TOYOTA

90311-89001, 90311-89002, 90311-89003, 90311-89007, 90311-89010, 9031189004, 90311C0001, 90311C0024

numery OEM:
DAIHATSU      90311-89003
DAIHATSU      90311-89007
DAIHATSU      9031189010
TOYOTA      90311-89001
TOYOTA      90311-89002
TOYOTA      90311-89003
TOYOTA      90311-89007
TOYOTA      90311-89010
TOYOTA      9031189004
TOYOTA      90311C0001
TOYOTA      90311C0024

Zastosowanie SIMER. TOYOTA RAV4 2,0VVT-I 06- 54,2X35,2X9/16 70-0224 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.