Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A3 (8L1) 1.8 T (1996.12-2003.05) 150km » 70-0250 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A3 (8l1) 1.8 T (1996.12-2003.05) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SIMER. WAŁU LEXUS IS200 2,0 99- 70-0250 MAXGEAR

70-0250 SIMER. WAŁU LEXUS IS200 2,0 99- MAXGEAR
maxgear 70-0250
12.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0250

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm]11
Średnica wewnętrzna [mm]38
średnica zewnętrzna [mm]58,0

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. WAŁU LEXUS IS200 2,0 99- 70-0250 MAXGEAR

SIMER. WAĂşU LEXUS IS200 2,0 99-
numery OEM:
MAZDA      BV8B-17-335
TOYOTA      90311-38030
TOYOTA      90311-38032
TOYOTA      90311-38040
TOYOTA      90311-38043
TOYOTA      90311-38140
VAG      J9031138032

Zastosowanie SIMER. WAŁU LEXUS IS200 2,0 99- 70-0250 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.