Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Jeep COMMANDER (XK, XH) 3.7 V6 4x4 (2005.09-2010.12) 214km » 70-0254 maxgear
wybrany samochód: 
Jeep Commander (xk, Xh) 3.7 V6 4x4 (2005.09-2010.12) 214km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SIMER. WAŁU LEXUS RX 400H 03- 50X80X11,2X17,4 70-0254 MAXGEAR

70-0254 SIMER. WAŁU LEXUS RX 400H 03- 50X80X11,2X17,4 MAXGEAR
maxgear 70-0254

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0254

producent:

MAXGEAR

Średnica wewnętrzna [mm]50
średnica zewnętrzna [mm]80

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. WAŁU LEXUS RX 400H 03- 50X80X11,2X17,4 70-0254 MAXGEAR

SIMER. WAĂşU LEXUS RX 400H 03- 50X80X11,2X17,4
numery OEM:
DAIHATSU      90311-50023
DAIHATSU      90311-50037
DAIHATSU      90311-50052
TOYOTA      90311-50023
TOYOTA      90311-50037
TOYOTA      90311-50044
TOYOTA      90311-50052

Zastosowanie SIMER. WAŁU LEXUS RX 400H 03- 50X80X11,2X17,4 70-0254 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.