Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Seat LEON (5F1) 2.0 TSI (2018.09-???) 190km » 70-0307 maxgear
wybrany samochód: 
Seat Leon (5f1) 2.0 Tsi (2018.09-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,8 09- 55,2X33,3X9/15,4 70-0307 MAXGEAR

70-0307 SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,8 09- 55,2X33,3X9/15,4 MAXGEAR
maxgear 70-0307
15.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0307

producent:

MAXGEAR

Średnica wewnętrzna [mm]35
średnica zewnętrzna [mm]55,0

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,8 09- 55,2X33,3X9/15,4 70-0307 MAXGEAR

SIMER. WAĂşU TOYOTA AURIS 1,8 09- 55,2X33,3X9/15,4
numery OEM:
DAIHATSU      90311-35019
TOYOTA      90311-35010
TOYOTA      90311-35014
TOYOTA      90311-35019
TOYOTA      90311-35026
TOYOTA      90311-35045
TOYOTA      90311-35049
TOYOTA      90311-35055
TOYOTA      9031135011
TOYOTA      9031135029

Zastosowanie SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,8 09- 55,2X33,3X9/15,4 70-0307 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.