Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 70-0308 maxgear

SIMER. WAŁU TOYOTA AVENSIS 2,0 D-4D 09- 64,2X38,7X9/15,6 70-0308 MAXGEAR

70-0308 SIMER. WAŁU TOYOTA AVENSIS 2,0 D-4D 09- 64,2X38,7X9/15,6 MAXGEAR
maxgear 70-0308
14.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0308

producent:

MAXGEAR

Średnica wewnętrzna [mm]40
średnica zewnętrzna [mm]64,0

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. WAŁU TOYOTA AVENSIS 2,0 D-4D 09- 64,2X38,7X9/15,6 70-0308 MAXGEAR

SIMER. WAĂşU TOYOTA AVENSIS 2,0 D-4D 09- 64,2X38,7X9/15,6

SIMER. WAŁU TOYOTA AVENSIS 2,0 D-4D 09- 64,2X38,7X9/15,6 70-0308 ma zastosowanie do modeli samochodów

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE SIMER. WAŁU TOYOTA AVENSIS 2,0 D-4D 09- 64,2X38,7X9/15,6 70-0308 producenta MAXGEAR

MITSUBISHI

2502A017

TOYOTA

90311-40025, 90311-40026, 90311-40030, 90311-40031, 90311-40036, 90311-40041

numery OEM:
DAIHATSU      90311-40026
DAIHATSU      90311-40031
DAIHATSU      90311-40041
MITSUBISHI      2502A017
TOYOTA      90311-40025
TOYOTA      90311-40026
TOYOTA      90311-40030
TOYOTA      90311-40031
TOYOTA      90311-40036
TOYOTA      90311-40041

Zastosowanie SIMER. WAŁU TOYOTA AVENSIS 2,0 D-4D 09- 64,2X38,7X9/15,6 70-0308 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.