Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 70-0315 maxgear

SIMER. WAŁU TOYOTA HILUX 2,5D 05- 70-0315 MAXGEAR

70-0315 SIMER. WAŁU TOYOTA HILUX 2,5D 05- MAXGEAR
maxgear 70-0315
13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0315

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm]16
Średnica wewnętrzna [mm]44,7
średnica zewnętrzna [mm]69,7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. WAŁU TOYOTA HILUX 2,5D 05- 70-0315 MAXGEAR

SIMER. WAĂşU TOYOTA HILUX 2,5D 05-

SIMER. WAŁU TOYOTA HILUX 2,5D 05- 70-0315 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE SIMER. WAŁU TOYOTA HILUX 2,5D 05- 70-0315 producenta MAXGEAR

TOYOTA

90311-T0015, 90311-T0037

numery OEM:
TOYOTA      90311-T0015
TOYOTA      90311-T0037

Zastosowanie SIMER. WAŁU TOYOTA HILUX 2,5D 05- 70-0315 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.