Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.4 (2004.07-2012.09) 80km » 70-0328 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Focus Ii Turnier (da_, Ffs, Ds) 1.4 (2004.07-2012.09) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SIMER. WAŁU TOYOTA RAV 4 2,0D-4D 01- 38X58X11 70-0328 MAXGEAR

70-0328 SIMER. WAŁU TOYOTA RAV 4 2,0D-4D 01- 38X58X11 MAXGEAR
maxgear 70-0328
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0328

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm]11
Średnica wewnętrzna [mm]38
średnica zewnętrzna [mm]58

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. WAŁU TOYOTA RAV 4 2,0D-4D 01- 38X58X11 70-0328 MAXGEAR

SIMER. WAĂşU TOYOTA RAV 4 2,0D-4D 01- 38X58X11
numery OEM:
DAIHATSU      90311-38062
DAIHATSU      90311-38090
TOYOTA      90311-38062
TOYOTA      90311-38090

Zastosowanie SIMER. WAŁU TOYOTA RAV 4 2,0D-4D 01- 38X58X11 70-0328 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.