Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 71-0020 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika 71-0020 MAXGEAR

71-0020 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear 71-0020
133.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

103135CN5

numer części:

71-0020

producent:

MAXGEAR

średnica zewnętrzna [mm] 305,0
Moc znamionowa [W] 60
Moc znamionowa [W] 100
Ilość połączeń 3
Tryb pracy elektryczny
Liczba skrzydeł 7
Ciężar [kg] 2,5
nr EAN 5907558564716

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0020 MAXGEAR

WENTYLATOR CHŁODNICY VW 60W
numery OEM:
VOLKSWAGEN      191 959 455 AK
VOLKSWAGEN      191 959 455 AT
VOLKSWAGEN      1H0 959 455
VOLKSWAGEN      1H0 959 455 A
VOLKSWAGEN      1H0 959 455 N
VOLKSWAGEN      1H0 959 455 P
VOLKSWAGEN      3A0 959 455 H
VOLKSWAGEN      3A0 959 455 J

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0020 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.