Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 71-0025 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika 71-0025 MAXGEAR

71-0025 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
162.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

109828755

numer części:

71-0025

producent:

MAXGEAR

Ograniczenia producenta VALEO
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 220
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 284
Liczba łopatek wentylatora 11
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Ilość biegunów 2
nr EAN 5907558579345

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0025 MAXGEAR

WENTYLATOR CHŁODNICY VW T4
numery OEM:
VOLKSWAGEN      701959455A
VOLKSWAGEN      701959455AE
VOLKSWAGEN      701959455AM
VOLKSWAGEN      701959455C
VOLKSWAGEN      701959455D
VOLKSWAGEN      701959455E
VOLKSWAGEN      701959455G

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0025 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.