Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C7 (4G2, 4GC) 2.8 FSI (2010.11-2015.04) 204km » 71-0027 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A6 C7 (4g2, 4gc) 2.8 Fsi (2010.11-2015.04) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 71-0027 MAXGEAR

71-0027 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
128.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

71-0027

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]180
Średnica 1/Średnica 2 [mm]295
Liczba łopatek wentylatora7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczkiWersja D
Ilość biegunów2
nr EAN5907558595659

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0027 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY VW 2,0TDI
numery OEM:
AUDI      1K0959455DH
AUDI      1K0959455ET
AUDI      1K0959455Q
SEAT      1K0959455CR
SEAT      1K0959455DH
SEAT      1K0959455ET
SEAT      1K0959455Q
SKODA      1K0959455CR
SKODA      1K0959455DH
SKODA      1K0959455ET
SKODA      1K0959455Q
VOLKSWAGEN      1K0959455CR
VOLKSWAGEN      1K0959455DH
VOLKSWAGEN      1K0959455ET
VOLKSWAGEN      1K0959455Q

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0027 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.