Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 71-0028 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika 71-0028 MAXGEAR

71-0028 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
239.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

71-0028

producent:

MAXGEAR

Ograniczenia producenta BOSCH
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 200
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 315
Liczba łopatek wentylatora 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 3
nr EAN 5907558595666

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0028 MAXGEAR

WENTYLATOR CHŁODNICY OPEL ASTR
numery OEM:
OPEL      1341176
OPEL      1341296
OPEL      1341321
OPEL      1341324
OPEL      1341345
OPEL      1341347
OPEL      24431827
OPEL      24431829
OPEL      90570741
OPEL      90570744
OPEL      9132916
OPEL      9133061
VAUXHALL      1341176
VAUXHALL      1341321
VAUXHALL      1341324
VAUXHALL      1341345
VAUXHALL      1341347
VAUXHALL      24431827
VAUXHALL      24431829
VAUXHALL      90570741
VAUXHALL      90570744
VAUXHALL      9132916
VAUXHALL      9133061
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0028 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.