Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 71-0029 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika 71-0029 MAXGEAR

71-0029 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
145.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

71-0029

producent:

MAXGEAR

Ograniczenia producenta AEG
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 250
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 345
Liczba łopatek wentylatora 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie dla samochodów z ogrzewaniem dodatkowym
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 3
nr EAN 5907558597196

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0029 MAXGEAR

WENTYLATOR CHŁODNICY VW GOLF 4/OCTAWIA 1,9TDI 250/60W
numery OEM:
AUDI      1J0959455M
AUDI      6N0959455F
AUDI      6N0959455G
AUDI      6X0959455A
AUDI      6X0959455F
SEAT      1J0959455M
SEAT      6N0959455F
SEAT      6N0959455G
SEAT      6N0959455L
SEAT      6X0959455
SEAT      6X0959455A
SEAT      6X0959455C
SEAT      6X0959455F
SKODA      1J0959455M
SKODA      6N0959455F
SKODA      6N0959455G
SKODA      6N0959455L
SKODA      6X0959455
SKODA      6X0959455A
SKODA      6X0959455C
SKODA      6X0959455F
VOLKSWAGEN      1J0959455M
VOLKSWAGEN      6N0959455F
VOLKSWAGEN      6N0959455G
VOLKSWAGEN      6N0959455L
VOLKSWAGEN      6QD959455A
VOLKSWAGEN      6X0959455
VOLKSWAGEN      6X0959455A
VOLKSWAGEN      6X0959455C
VOLKSWAGEN      6X0959455F

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0029 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.