Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 71-0030 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika 71-0030 MAXGEAR

71-0030 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
386.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
numery handlowe:

71-0030

numer części:

71-0030

producent:

MAXGEAR

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Strona zabudowy z lewej
Średnica [mm] 360
Moc znamionowa [W] 300
Napięcie znamionowe [V] 12
Opcja wyposażenia Siemens/Brose/Temic
nr EAN 5901619501436

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0030 MAXGEAR

WENTYLATOR CHŁODNICY VW 300W
numery OEM:
AUDI      1K0 959 455 DL
AUDI      1K0 959 455 DT
AUDI      1K0 959 455 FJ
AUDI      1K0 959 455 FQ
AUDI      1K0 959 455 FR
AUDI      1K0 959 455 N
AUDI      1K0959455CQ
AUDI      1K0959455FE
AUDI      1KM959455B
AUDI      1KM959455G
SEAT      1K0 959 455 DL
SEAT      1K0 959 455 DT
SEAT      1K0 959 455 FJ
SEAT      1K0 959 455 FQ
SEAT      1K0 959 455 FR
SEAT      1K0 959 455 N
SEAT      1K0959455CQ
SEAT      1K0959455FE
SEAT      1KM959455B
SEAT      1KM959455G
SKODA      1K0 959 455 DL
SKODA      1K0 959 455 DT
SKODA      1K0 959 455 FJ
SKODA      1K0 959 455 FQ
SKODA      1K0 959 455 FR
SKODA      1K0 959 455 N
SKODA      1K0959455CQ
SKODA      1K0959455FE
SKODA      1KM959455B
SKODA      1KM959455G
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 DL
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 DT
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 FJ
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 FQ
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 FR
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 N
VOLKSWAGEN      1K0959455CQ
VOLKSWAGEN      1K0959455FE
VOLKSWAGEN      1KM959455B
VOLKSWAGEN      1KM959455G
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0030 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.