Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Fiat BRAVO I (182_) 1.9 JTD (2000.09-2001.10) 100km » 72-4818 maxgear
wybrany samochód: 
Fiat Bravo I (182_) 1.9 Jtd (2000.09-2001.10) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SWORZEŃ WAHACZA CITROEN P. C4 GRAND PICASSO 13- LE/PR 72-4818 MAXGEAR

72-4818 SWORZEŃ WAHACZA CITROEN P. C4 GRAND PICASSO 13- LE/PR MAXGEAR
maxgear 72-4818
35.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

72-4818

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyna dole
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Strona zabudowyOś przednia, z lewej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SWORZEŃ WAHACZA CITROEN P. C4 GRAND PICASSO 13- LE/PR 72-4818 MAXGEAR

SWORZEĐ WAHACZA CITROEN P. C4 GRAND PICASSO 13- LE/PR
numery OEM:
CITROËN      98 034 340 80
OPEL      3637430
PEUGEOT      98 034 340 80
VAUXHALL      3637430

Zastosowanie SWORZEŃ WAHACZA CITROEN P. C4 GRAND PICASSO 13- LE/PR 72-4818 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.