Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Opel ASTRA J Furgon/hatchback (P10) 1.3 CDTi (68) (2013.05-2015.10) 95km » 72-4823 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Astra J Furgon/hatchback (p10) 1.3 Cdti (68) (2013.05-2015.10) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SWORZEŃ WAHACZA P. PEUGEOT 308 13- LE/PR 72-4823 MAXGEAR

72-4823 SWORZEŃ WAHACZA P. PEUGEOT 308 13- LE/PR MAXGEAR
maxgear 72-4823

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

72-4823

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Strona zabudowyOś przednia, z lewej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SWORZEŃ WAHACZA P. PEUGEOT 308 13- LE/PR 72-4823 MAXGEAR

SWORZEĐ WAHACZA P. PEUGEOT 308 13- LE/PR
numery OEM:
PEUGEOT      98 310 882 80
PEUGEOT      96 721 924 80

Zastosowanie SWORZEŃ WAHACZA P. PEUGEOT 308 13- LE/PR 72-4823 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.