Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Smart FORFOUR (454) 1.5 (454.032) (2004.01-2006.06) 109km » 72-4835 maxgear
wybrany samochód: 
Smart Forfour (454) 1.5 (454.032) (2004.01-2006.06) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SWORZEŃ WAHACZA VOLVO P. XC60/XC70 08- LE/PR 72-4835 MAXGEAR

72-4835 SWORZEŃ WAHACZA VOLVO P. XC60/XC70 08- LE/PR MAXGEAR
maxgear 72-4835
52.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

72-4835

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz dodatkami

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SWORZEŃ WAHACZA VOLVO P. XC60/XC70 08- LE/PR 72-4835 MAXGEAR

SWORZEĐ WAHACZA VOLVO P. XC60/XC70 08- LE/PR
numery OEM:
VOLVO      31277525
VOLVO      31277526
VOLVO      31317665
VOLVO      31317666

Zastosowanie SWORZEŃ WAHACZA VOLVO P. XC60/XC70 08- LE/PR 72-4835 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.