Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » AC216263 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika AC216263 MAXGEAR

AC216263 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC216263
521.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC216263

producent:

MAXGEAR

Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 390
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 400
Liczba łopatek wentylatora 10
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sterownikiem
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 3
nr EAN 5902659790828

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC216263 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY BMW E39 520-540 96-03

Wentylator, chłodzenie silnika AC216263 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika AC216263 producenta MAXGEAR

BMW

64506908030, 64546919057, 64546921395, 64546921946, 64548380781, 6908030, 6919057, 6921395, 6921946, 8380781

numery OEM:
BMW      64506908030
BMW      64546919057
BMW      64546921395
BMW      64546921946
BMW      64548380781
BMW      6908030
BMW      6919057
BMW      6921395
BMW      6921946
BMW      8380781
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC216263 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.