Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Ssangyong REXTON W / REXTON 2.0 Xdi (2012.07-???) 155km » AC230114 maxgear
wybrany samochód: 
Ssangyong Rexton W / Rexton 2.0 Xdi (2012.07-???) 155km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika AC230114 MAXGEAR

AC230114 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC230114
473.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC230114

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Kierunek obrotówprzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Moc znamionowa [W]228 W
Otwór Ø 1 [mm]395
Otwór Ø 2 [mm]395
Liczba łopatek wentylatora7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
nr EAN5903766368429

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC230114 MAXGEAR

WENTYLATOR CHŁODNICY BMW E46 318/320D 00-
numery OEM:
BMW      17112246793
BMW      17117786009
BMW      17117790896
BMW      17117801423
BMW      2246793
BMW      7786009
BMW      7790896
BMW      7801423
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC230114 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.