Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » AC230114 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika AC230114 MAXGEAR

AC230114 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC230114
469.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:1 szt.
:10 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

AC230114

dostawca:

MAXGEAR

Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Moc znamionowa [W] 228 W
Otwór Ø 1 [mm] 395
Otwór Ø 2 [mm] 395
Liczba łopatek wentylatora 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sterownikiem
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
nr EAN 5903766368429

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC230114 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY BMW E46 318/320D 00-

Wentylator, chłodzenie silnika AC230114 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika AC230114 producenta MAXGEAR

BMW

17112246793, 17117786009, 17117790896, 17117801423, 2246793, 7786009, 7790896, 7801423

numery OEM:
BMW      17112246793
BMW      17117786009
BMW      17117790896
BMW      17117801423
BMW      2246793
BMW      7786009
BMW      7790896
BMW      7801423
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC230114 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika AC230114 MAXGEAR:

Tadeusz, Koszalin
2025-10-21
 5/5
Części dobrej jakości.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.