Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » AC230115 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika AC230115 MAXGEAR

AC230115 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC230115
945.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC230115

producent:

MAXGEAR

Moc znamionowa [W] 600 W
Otwór Ø 1 [mm] 485
Otwór Ø 2 [mm] 485
Liczba łopatek wentylatora 9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca silnik bezszczotkowy
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
nr EAN 5903766368436

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC230115 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY BMW 5 F10 11-

Wentylator, chłodzenie silnika AC230115 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika AC230115 producenta MAXGEAR

BMW

17417618787, 17418617103, 17418619143, 17418642161

numery OEM:
BMW      17417618787
BMW      17418617103
BMW      17418619143
BMW      17418642161
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC230115 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.