Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » AC261894 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika AC261894 MAXGEAR

AC261894 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
303.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

AC261894

producent:

MAXGEAR

Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 170
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 360
Liczba łopatek wentylatora 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sterownikiem
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 2
nr EAN 5902659723734

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC261894 MAXGEAR

WENTYLATOR CHŁODNICY VW GOLF V/SKODA OCTAVIA
numery OEM:
AUDI      1K0959455CQ
AUDI      1K0959455DL
AUDI      1K0959455DT
AUDI      1K0959455FE
AUDI      1K0959455FJ
AUDI      1K0959455FR
SEAT      1K0959455CQ
SEAT      1K0959455DL
SEAT      1K0959455DT
SEAT      1K0959455FE
SEAT      1K0959455FJ
SEAT      1K0959455FR
SKODA      1K0959455CQ
SKODA      1K0959455DL
SKODA      1K0959455DT
SKODA      1K0959455FE
SKODA      1K0959455FJ
SKODA      1K0959455FR
SKODA      1K0959455N
VOLKSWAGEN      1K0959455CQ
VOLKSWAGEN      1K0959455DL
VOLKSWAGEN      1K0959455DT
VOLKSWAGEN      1K0959455FE
VOLKSWAGEN      1K0959455FJ
VOLKSWAGEN      1K0959455FR
VOLKSWAGEN      1K0959455N
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC261894 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.