Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » AC264851 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika AC264851 MAXGEAR

AC264851 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC264851
702.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC264851

producent:

MAXGEAR

Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 400
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 438
Liczba łopatek wentylatora 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca silnik bezszczotkowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sterownikiem
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie dla dodatkowego wentylatora
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Ilość biegunów 3
nr EAN 5902659754295

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC264851 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY BMW X5 E53 01-

Wentylator, chłodzenie silnika AC264851 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika AC264851 producenta MAXGEAR

BMW

64546919052, 64546921382, 64548386085, 6919052, 6921382

numery OEM:
BMW      64546919052
BMW      64546921382
BMW      64548386085
BMW      6919052
BMW      6921382
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC264851 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.