Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volkswagen PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9) 3.2 V6 (2002.04-2005.05) 241km » MDB2924 mintex
wybrany samochód: 
Volkswagen Phaeton (3d1, 3d2, 3d3, 3d4, 3d6, 3d7, 3d8, 3d9) 3.2 V6 (2002.04-2005.05) 241km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet MDB2924 MINTEX

MDB2924 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

24664, 24665, 24666, 8781D1572

numer części:

MDB2924

producent:

MINTEX

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]102,2
Wysokość [mm]45,9
Grubość [mm]16
Styk ostrzegawczy o zużyciuz akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]2
Numer WVA24664
System hamulcowyBosch
Numer artykułu zalecanego dodatkuMBA1298
Długość opakowania [cm]9,5
Szerokość opakowania [cm]8,2
Wysokość opakowania [cm]7,3
nr EAN5028740701075

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB2924 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB2924 TOYOTA AURIS 1.4D-4D, 1.4 VVT-I, 1.6 VVT-I 07-, 1.8 VVT-I 06- TYŁ
numery OEM:
TOYOTA      0446602170
TOYOTA      0446602180
TOYOTA      0446602181
TOYOTA      0446602182
TOYOTA      0446602190
TOYOTA      0446602191
TOYOTA      0446602280
TOYOTA      0446602290
TOYOTA      0446602291
TOYOTA      0446602292
TOYOTA      0446602300
TOYOTA      04466YZZE3
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB2924 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB2924 MINTEX:

2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub
2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.