Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 10-ECO051 ashika

Filtr oleju 10-ECO051 ASHIKA

10-ECO051 Filtr oleju ASHIKA
13.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

10-ECO051

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 84
średnica zewnętrzna [mm] 60,2
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Średnica zabudowy [mm] 14
nr EAN 8033001309300
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO051 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      04152-B1010
DAIHATSU      0415240060
DAIHATSU      04152B1010000
SUBARU      0415240060
SUBARU      415240060
TOYOTA      04152-37010
TOYOTA      0415240040
TOYOTA      0415240060
TOYOTA      04152B1010
TOYOTA      04152B1090
TOYOTA      04152YZZA6
TOYOTA      04152YZZA7
LOTUS      A120E7102S
LEXUS      0415237010
LEXUS      04152YZZA6
ASTON MARTIN      04152B1010

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO051 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO051 ASHIKA:

2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.