Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Audi A3 (8V1, 8VK) 1.4 TFSI (2012.04-2014.05) 122km » L15582 monroe
wybrany samochód: 
Audi A3 (8v1, 8vk) 1.4 Tfsi (2012.04-2014.05) 122km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L15582 MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L15582

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,800
Wymagana ilość2
Wymiar stożka [mm]21,6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L15582 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół/góra przód) (średnica stożka 21,6mm) pasuje do: IVECO DAILY II, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI 2.3D-Electric 05.99-
numery OEM:
IVECO      504212584
IVECO      504212586
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sworzeń wahacza L15582 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.