Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85648 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85648 NISSENS

85648 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85648
Wentylator, chłodzenie silnika 85648
85648
nissens 85648 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85648 nissens
508.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

85648

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 272
Średnica [mm] 380
Liczba łopatek wentylatora 10
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286352674

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85648 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), 6 (E24), 7 (E32), 8 (E31) 1.6-5.6 12.77-12.99
numery OEM:
BMW      17401362096
BMW      17401466179
BMW      64541374001
BMW      64541376018
BMW      64541377294
BMW      64541378205
BMW      64541378206
BMW      64541381339
BMW      64541382775
BMW      64541388558
BMW      64541388559
BMW      64541392913
BMW      64548351577
ALPINA      17401362096
ALPINA      17401466179
ALPINA      64541374001
ALPINA      64541376018
ALPINA      64541377294
ALPINA      64541378205
ALPINA      64541378206
ALPINA      64541381339
ALPINA      64541382775
ALPINA      64541388558
ALPINA      64541388559
ALPINA      64541392913
ALPINA      64548351577

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85648 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85648

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.