Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85679 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85679 NISSENS

85679 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85679
Wentylator, chłodzenie silnika 85679
85679
nissens 85679 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85679 nissens
137.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

85679

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 70
Średnica [mm] 277
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286353039

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85679 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI 100 C2, 100 C3, 50, 80 B2, 80 B3, 90 B2, 90 B3, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3; SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II; VW GOLF I, GOLF II 0.8-2.3 02.74-12.02
numery OEM:
AUDI      165959455
AUDI      165959455A
AUDI      165959455AH
AUDI      165959455AJ
AUDI      165959455AK
AUDI      165959455AN
AUDI      165959455B
AUDI      165959455C
AUDI      165959455E
AUDI      165959455F
AUDI      165959455G
AUDI      165959455K
AUDI      165959455L
AUDI      165959455M
AUDI      165959455N
AUDI      171959455E
AUDI      171959455F
AUDI      191959455
AUDI      191959455A
AUDI      191959455AA
AUDI      191959455AB
AUDI      191959455H
AUDI      191959455J
AUDI      191959455L
AUDI      191959455M
AUDI      811959455H
AUDI      867959455
AUDI      867959455A
AUDI      867959455B
AUDI      867959455C
AUDI      893959455A
SEAT      165959455
SEAT      165959455A
SEAT      165959455AH
SEAT      165959455AJ
SEAT      165959455AK
SEAT      165959455AN
SEAT      165959455B
SEAT      165959455C
SEAT      165959455E
SEAT      165959455F
SEAT      165959455G
SEAT      165959455K
SEAT      165959455L
SEAT      165959455M
SEAT      165959455N
SEAT      171959455E
SEAT      171959455F
SEAT      191959455
SEAT      191959455A
SEAT      191959455AA
SEAT      191959455AB
SEAT      191959455H
SEAT      191959455J
SEAT      191959455L
SEAT      191959455M
SEAT      811959455H
SEAT      867959455
SEAT      867959455A
SEAT      867959455B
SEAT      867959455C
SEAT      893959455A
VOLKSWAGEN      165959455
VOLKSWAGEN      165959455A
VOLKSWAGEN      165959455AH
VOLKSWAGEN      165959455AJ
VOLKSWAGEN      165959455AK
VOLKSWAGEN      165959455AN
VOLKSWAGEN      165959455B
VOLKSWAGEN      165959455C
VOLKSWAGEN      165959455E
VOLKSWAGEN      165959455F
VOLKSWAGEN      165959455G
VOLKSWAGEN      165959455K
VOLKSWAGEN      165959455L
VOLKSWAGEN      165959455M
VOLKSWAGEN      165959455N
VOLKSWAGEN      171959455E
VOLKSWAGEN      171959455F
VOLKSWAGEN      191959455
VOLKSWAGEN      191959455A
VOLKSWAGEN      191959455AA
VOLKSWAGEN      191959455AB
VOLKSWAGEN      191959455H
VOLKSWAGEN      191959455J
VOLKSWAGEN      191959455L
VOLKSWAGEN      191959455M
VOLKSWAGEN      811959455H
VOLKSWAGEN      867959455
VOLKSWAGEN      867959455A
VOLKSWAGEN      867959455B
VOLKSWAGEN      867959455C
VOLKSWAGEN      893959455A

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85679 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85679

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.