Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault MASTER II Platforma / podwozie (ED/HD/UD) 2.5 dCi (ED01, ED02, ED41, ED42, ED81, ED82, ED91, ED92,... (2006.08-???) 120km » 5031916 nk
wybrany samochód: 
Renault Master Ii Platforma / Podwozie (ed/hd/ud) 2.5 Dci (ed01, Ed02, Ed41, Ed42, Ed81, Ed82, Ed91, Ed92,... (2006.08-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031916 NK

5031916 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
nk 5031916
34.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5031916

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Wymiar stożka [mm]14,4
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu14x1,5
nr EAN5703858461959

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031916 NK

KOĐC. DR. KIER. PEUGEOT 806/JUMPER LE/PR
numery OEM:
CITROËN      4059 09
CITROËN      94 040 490 80
CITROËN      94 040 590 80
FIAT      1306003080
FIAT      9404059080
FIAT      9404059098
FIAT      9404059580
LANCIA      1306003080
LANCIA      9404059580
PEUGEOT      4059 09

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031916 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.