Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi TT (8J3) 2.0 TTS quattro (2008.05-2014.06) 265km » 5032561 nk
wybrany samochód: 
Audi Tt (8j3) 2.0 Tts Quattro (2008.05-2014.06) 265km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032561 NK

5032561 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
nk 5032561
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5032561

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu16x1,5
nr EAN5703858646554

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032561 NK

KOĐC. DR. KIER. FORD TRANSIT 00- LE/PR
numery OEM:
FORD      1138275
FORD      1370741
FORD      1490759
FORD      1736669
FORD      1743642
FORD      4047091
FORD      6C11-3289-AA
FORD      6C11-3289-AB
FORD      6C11-3289-AC
FORD      6C1J-3289-AA
FORD      YC15-3289-AA
FORD      YC1J-3289-AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032561 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.