Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L16147 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16147 MONROE

L16147 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L16147

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,500
Wymagana ilość 2
Gwint wewnętrzny [mm] 16 x 1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 13,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 7
nr EAN 5412096302886

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16147 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: FORD TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362, TRANSIT TOURNEO, TRANSIT V363 2.0D-3.2D 01.00-

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16147 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16147 producenta MONROE

FORD

1138275, 1370741, 1490759, 1736669, 1743642, 1763989, 4047091, 6C113289AA, 6C113289AB, 6C113289AC, 6C1J3289AA, BK213289AA, YC153289AA, YC1J3289AA

numery OEM:
FORD      1138275
FORD      1370741
FORD      1490759
FORD      1736669
FORD      1743642
FORD      1763989
FORD      4047091
FORD      6C11328-9AA
FORD      6C11328-9AB
FORD      6C11328-9AC
FORD      6C1J3289AA
FORD      BK213289AA
FORD      YC15328-9AA
FORD      YC1J328-9AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16147 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16147 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.