Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VECTRA B liftback (J96) 2.2 DTI 16V (F68) (2000.09-2002.04) 120km » 5032562 nk
wybrany samochód: 
Opel Vectra B Liftback (j96) 2.2 Dti 16v (f68) (2000.09-2002.04) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5032562 NK

5032562 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5032562
41.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5032562

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Rozmiar gwintu 1M16x1,5
Długość [mm]293
nr EAN5703858819200

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5032562 NK

DRą»EK KIER. FORD FOCUS C-MAX 03- LE/PR
numery OEM:
FORD      1251937
FORD      1510270
FORD      1714484
FORD      1715414
FORD      1780104
FORD      30776283
FORD      3M513L519AA
FORD      3M513L519AB
FORD      AV6C-3519-AA
FORD      AV6C3L519AA
FORD      AV6C3L519BA
VOLVO      274502
VOLVO      30776283
VOLVO      31201817

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5032562 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.