Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen BORA I (1J2) 1.9 TDI 4motion (2000.09-2005.05) 101km » 5033023 nk
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora I (1j2) 1.9 Tdi 4motion (2000.09-2005.05) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033023 NK

5033023 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5033023
42.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033023

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Rozmiar gwintu 112x1,25
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
nr EAN5703858463687

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033023 NK

DRą»EK KIER. MITSUBISHI COLT/LANCER 88-03 LE/PR
numery OEM:
MITSUBISHI      MB553249
MITSUBISHI      MB910934
MITSUBISHI      MB910961
MITSUBISHI      MR130807
MITSUBISHI      MR297969

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033023 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.