Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Porsche TAYCAN Sport Turismo (Y1C) 4S Performance Battery Plus (Y1CDB1) (2021-2023) 571km » 5033660 nk
wybrany samochód: 
Porsche Taycan Sport Turismo (y1c) 4s Performance Battery Plus (y1cdb1) (2021-2023) 571km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033660 NK

5033660 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5033660
42.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033660

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Rozmiar gwintu 114x1,5
Wersja osiTRW
Długość [mm]280
nr EAN5703858646851

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033660 NK

DRą»EK KIER. OPEL ASTRA G LE/PR
numery OEM:
OPEL      1603213
OPEL      1603216
OPEL      1603256
OPEL      1603302
OPEL      1603643
OPEL      26059293
OPEL      9118128
OPEL      93179557
OPEL      93189450
OPEL      93191526
VAUXHALL      26059293
VAUXHALL      9118128
VAUXHALL      93179557
VAUXHALL      93189450
VAUXHALL      93191526

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033660 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.