Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mitsubishi 3000 GT coupe (Z1_A) 3.0 4WD (Z16A) (1989.06-1999.08) 224km » 5033720 nk
wybrany samochód: 
Mitsubishi 3000 Gt Coupe (z1_a) 3.0 4wd (z16a) (1989.06-1999.08) 224km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033720 NK

5033720 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
41.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033720

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Rozmiar gwintu 114x1,5
Rozmiar gwintu 212x1,0
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm]304
nr EAN5703858464936

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033720 NK

DRĄŻEK KIER. PEUGEOT 605 LE/PR
numery OEM:
CITROËN      3812 99
CITROËN      3812 A8
OPEL      4403806*
PEUGEOT      3812 80
PEUGEOT      3812 81
PEUGEOT      3812 99
PEUGEOT      3812 A8
RENAULT      7701 462 987
RENAULT      7701 463 035
VAUXHALL      91 11 806

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033720 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.