Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford TRANSIT CUSTOM V362 Autobus (F3) 2.0 EcoBlue mHEV (2022-2023) 150km » 50347100 nk
wybrany samochód: 
Ford Transit Custom V362 Autobus (f3) 2.0 Ecoblue Mhev (2022-2023) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50347100 NK

50347100 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
nk 50347100
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

50347100

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintu16x1,5
nr EAN5703858877774

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50347100 NK

KOĐC. DR. KIER. VW A8 03-10/PHAETON 02- LE/PR
numery OEM:
AUDI      4E0 419 811 B
AUDI      4E0 419 811 C
AUDI      4E0 419 811 D
AUDI      4E0 419 811 E
SEAT      4E0 419 811 D
SEAT      4E0 419 811 E
SKODA      4E0 419 811 D
SKODA      4E0 419 811 E
VOLKSWAGEN      4E0 418 811 B
VOLKSWAGEN      4E0 419 811 C
VOLKSWAGEN      4E0 419 811 D
VOLKSWAGEN      4E0 419 811 E
BENTLEY      4E0 419 811 D
BENTLEY      4E0 419 811 E

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50347100 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.