Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel MERIVA B nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (S10) 1.7 CDTI (75) (2010.06-2013.10) 131km » 50347116 nk
wybrany samochód: 
Opel Meriva B Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (s10) 1.7 Cdti (75) (2010.06-2013.10) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 50347116 NK

50347116 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
37.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:3 szt.
:10 szt. wysyłka Piątek

    Ocena:
numer części:

50347116

dostawca:

NK

Status produktu: Normalny
Rozmiar gwintu 1M14x1,5/M14x1,5
Długość [mm]330,5
nr EAN5703858918873
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 50347116 NK

DRą»EK KIER. VW POLO/RAPID 09- AUDI A1 11- LE/PR
numery OEM:
AUDI      6C0 423 810 C
SEAT      6C0 423 810 B
SEAT      6C0 423 810 C
SKODA      6C0 423 810 A
SKODA      6C0 423 810 B
SKODA      6C0 423 810 C
VOLKSWAGEN      6C0 423 810 A
VOLKSWAGEN      6C0 423 810 B
VOLKSWAGEN      6C0 423 810 C

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 50347116 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.