Strona zabudowy | z prawej |
TECDOC-Nr silnika | L1S |
Strona zabudowy | z lewej |
TECDOC-Nr silnika | L1S |
alternatywny numer OE | 104115100A |
TECDOC-Nr silnika | L1S |
Separacja bloków | |
Strona zabudowy | z lewej |
TECDOC-Nr silnika | L1S |
Separacja bloków | |
Strona zabudowy | z prawej |
TECDOC-Nr silnika | L1S |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z materiałem mocującym |
Dodatkowe informacje o produkcie Dodatkowa pompa wody (obieg wody chłodzącej) 390068 NRF
TESLA | 105725701G | |
TESLA | 106747300H | |
TESLA | 600736700C | |
TESLA | 600736700D | |
TESLA | 600736700E | |
TESLA | 600737300C | |
TESLA | 600737300D | |
TESLA | 600737300E | |
TESLA | 608737300C |
Zastosowanie Dodatkowa pompa wody (obieg wody chłodzącej) 390068 NRF w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.