Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat TEMPRA S.W. (159_) 1.4 i.e. (159.AC) (1991.03-1996.08) 78km » G2-1266 optimal
wybrany samochód: 
Fiat Tempra S.w. (159_) 1.4 I.e. (159.ac) (1991.03-1996.08) 78km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1266 OPTIMAL

G2-1266 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1266
47.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:1 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numer części:

G2-1266

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowywewnątrz
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Wymagana ilość2
nr EAN4058787023374
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1266 OPTIMAL

numery OEM:
CITROËN      4001.33
CITROËN      4001.34
CITROËN      4001.35
CITROËN      4001.36
PEUGEOT      4001.33
PEUGEOT      4001.34
PEUGEOT      4001.35
PEUGEOT      4001.36
TOYOTA      45500-0H010
TOYOTA      45500-0H020
TOYOTA      45500-0H030
TOYOTA      45500-0H040
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1266 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.