Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi 100 C3 Avant (445, 446) 2.2 Cat quattro (1989.06-1990.11) 137km » G3-933S4 optimal
wybrany samochód: 
Audi 100 C3 Avant (445, 446) 2.2 Cat Quattro (1989.06-1990.11) 137km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Przegub G3-933S4 OPTIMAL

102.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G3-933S4

producent:

OPTIMAL

Status produktu: w przygotowaniu
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Wymagana ilość2
Gwint zewn. [mm]M12 x 1,50 RHT M
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałem mocującym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakładką ze smarem
Wymiar stożka 1 [mm]13
Wymiar stożka 2 [mm]15,15
Rodzaj mocowaniawiszący
alternatywny zestaw naprawczyG3-933
alternatywny zestaw naprawczyG3-933S3
Średnica punktów mocowania [mm]10,5
nr EAN4058787290394

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Przegub G3-933S4 OPTIMAL

numery OEM:
SMART      0002271V009000000
SMART      0014224V00200
SMART      0014224V002000000
SMART      0015642V002000000
SMART      Q0002271V009000000
SMART      Q0014224V00200
SMART      Q0014224V002000000
SMART      Q0015642V002000000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Przegub G3-933S4 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.