Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10009 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10009 ORIGINAL IMPERIUM

10009 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
162.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:1 szt. wysyłka Wtorek

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10009

Ilość żeber 5
Masa [g] 1274
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 149
Średnica wewnętrzna [mm] 37,8
Szerokość 1 [mm] 25,6
nr EAN 8033989013718

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10009 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: CITROEN C5 I, C8, EVASION, JUMPY I, XSARA, PEUGEOT 206, 307, 806, EXPERT 2.0/2.2 04.00-

Koło pasowe, wał korbowy 10009 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10009 producenta ORIGINAL IMPERIUM

PEUGEOT

0515N3, 0515S6

CITROËN

0515N3, 0515S6

numery OEM:
CITROËN      0515N3
CITROËN      0515S6
PEUGEOT      0515N3
PEUGEOT      0515S6

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10009 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10009 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.