Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Opel ASTRA J (P10) 1.6 CDTi (68) (2013.11-2015.10) 136km » 10235 original imperium
wybrany samochód: 
Opel Astra J (p10) 1.6 Cdti (68) (2013.11-2015.10) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 10235 ORIGINAL IMPERIUM

10235 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
193.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10235

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]168,8
Ilość żeber5
Masa [g]2967
Średnica wewnętrzna [mm]30,5
Szerokość 1 [mm]30,9
Szerokość 2 [mm]30,3
nr EAN8033989015507

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10235 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6, ze śrubami) pasuje do: ALFA ROMEO 145, 146, 147, 156, 159, BRERA, GIULIETTA, GT, MITO, SPIDER, FIAT 500L, BRAVA, BRAVO I, BRAVO II 1.6CNG-2.0D 03.96-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55196974
ALFA ROMEO      55208280
FIAT      55196974
FIAT      55208280
LANCIA      55196974
LANCIA      55208280
OPEL      0614571
OPEL      614571
OPEL      93191381
SAAB      93191381

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10235 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10235 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.