Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Citroën JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_) 2.0 HDi 110 (2001.10-2006.10) 109km » 10282K original imperium
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy I Furgon (bs_, Bt_, By_, Bz_) 2.0 Hdi 110 (2001.10-2006.10) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10282K ORIGINAL IMPERIUM

10282K Zestaw koła pasowego, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
295.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10282K

Status produktu: Normalny
Numer komponentu2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
Ilość żeber5
Średnica zewnętrzna 1 [mm]143
Masa [g]2476
dla numeru OE038105243
Średnica zewnętrzna 2 [mm]139
Średnica wewnętrzna [mm]30
Szerokość 1 [mm]47
Szerokość 2 [mm]40
nr EAN8039702492150

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10282K ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5, ze śrubami) pasuje do: AUDI A3, FORD GALAXY I, SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, IBIZA III, INCA, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I 1.9D 03.95-03.10
numery OEM:
AUDI      038105243
AUDI      38105243
FORD      1119003
FORD      YM216B320AA
SEAT      038105243
SEAT      38105243
SKODA      038105243
SKODA      38105243
VOLKSWAGEN      038105243
VOLKSWAGEN      38105243

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10282K ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10282K ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.